در پیام تصویری رویداد ترویجی مالکیت فکری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

شرکت‌های نوآور و فناور می‌توانند بستر شغلی خوبی برای افراد تحصیل کرده باشد

۲۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۰ کد : ۷۳۴۴۵ اخبار فن بازار
تعداد بازدید:۱۸
رویداد حفظ دارایی فکری با تلاش دبیرخانه سیاست‌گذاری، توسعه و ترویج مالکیت فکری پارک‌ علم و فناوری البرز با پیام وزیر علوم و همکاری وزارت ''عتف'' با حضور محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در سالن شهید بهرامی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، در پیام تصویری زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که در مراسم افتتاحیه این رویداد پخش شد، بر اهمیت مالکیت فکری و ثبت اختراعات تاکید شد که می تواند زمینه ساز توسعه اقتصاد دانش بنیان و بستری برای اشتغال دانش آموختگان باشد. وزیر علوم در این پیام تاکید کرد: مالکیت‌های فکری، زمینه خلق نوآوری را ایجاد می‌کنند و هر چقدر دایره و محیط دستاوردهای علمی پژوهشی بیشتر باشد عمق و اثربخشی بیشتری دارد.
شرکت‌های نوآور و فناور می‌توانند بستر شغلی خوبی برای افراد تحصیل کرده باشد

رویداد حفظ دارایی فکری با تلاش دبیرخانه سیاست‌گذاری، توسعه و ترویج مالکیت فکری پارک‌ علم و فناوری البرز با پیام وزیر علوم و همکاری وزارت ''عتف'' با حضور محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در سالن شهید بهرامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، در پیام تصویری زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، که در مراسم افتتاحیه این رویداد پخش شد، بر اهمیت مالکیت فکری و ثبت اختراعات تاکید شد که می تواند زمینه ساز توسعه اقتصاد دانش بنیان و بستری برای اشتغال دانش آموختگان باشد. وزیر علوم در این پیام تاکید کرد: مالکیت‌های فکری، زمینه خلق نوآوری را ایجاد می‌کنند و هر چقدر دایره و محیط دستاوردهای علمی پژوهشی بیشتر باشد عمق و اثربخشی بیشتری دارد.
زلفی گل گفت: بهترین دوران خلاقیت و نوآوری در سنین جوانی است و شرکت‌های نوآور و فناور می‌توانند بستر شغلی خوبی برای افراد تحصیل کرده باشد.
وزیر علوم اضافه کرد: باید نظام انگیزشی را ایجاد کنیم تا افرادی که توانمندی تولید علم را دارند این کار را انجام دهند و علم خود را منتشر و در معرض استفاده جامعه بشریت قرار دهند.
وی افزود: با علم و دانش می‌شود کارهایی را انجام داد که هم اصول توسعه پایدار محقق شود، هم ثروت و امید به زندگی را افزایش دهد. عامل کلیدی موفقیت این کشورها تبدیل دستاوردهای علمی به محصولات و خدمات تجاری موفق است.
رویداد حفظ دارایی فکری با تلاش دبیرخانه سیاست‌گذاری، توسعه و ترویج مالکیت فکری پارک‌ علم و فناوری البرز و همکاری وزارت ''عتف'' با حضور محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در سالن شهید بهرامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، در این مراسم، که با هدف افزایش آگاهی و ارتقای سطح دانش جامعه در زمینه مالکیت فکری برگزار شد، بوترابی معاون فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت ایران، به نمایندگی از یونسیان رئیس دانشگاه به حاضران در جلسه بر اهمیت حفظ و حمایت از مالکیت فکری در توسعه علمی و فناوری کشور تأکید کرد و گفت: کشورهای پیشرفته علمی و صنعتی، دستاوردهای تحقیقاتی را به دانش فنی و تولید انبوه تبدیل می‌کنند تا بتوانند از آن به عنوان منبع ایجاد ثروت و قدرت استفاده کنند.
بوترابی افزود: این نشان می‌دهد که عامل کلیدی موفقیت این کشورها تبدیل دستاوردهای علمی به محصولات و خدمات تجاری موفق است. به طور خلاصه، آنها قادر هستند تا با تبدیل نوآوری های علمی به دانش فنی و تولیدات انبوه، ارزش اقتصادی و سیاسی زیادی خلق کنند.
این موضوع برای کشور ما ایران نیز بسیار مهم است تا بتوانیم پتانسیل‌های علمی و فناورانه خود را به نحو مناسبی به ثروت و قدرت تبدیل کنیم. بنابراین نیاز داریم تا زنجیره ارزش را از پژوهش تا تولید و بازار به طور کامل طی کنیم و همچنین سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

کلید واژه ها: علم پارک علم دانشگاه علم علم فناوری علم فناوری البرز علم صنعت علم صنعت ایران فناوری پارک علم فناوری معاون فناوری


نظر شما :