در آیین چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی مطرح شد:

همکاری ارزشمند بین پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی و وزارت علوم در راستای تأسیس سامانه ``صدف‌ها``

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۵ کد : ۷۴۴۹۳ تجاری سازی فناوری و اشتغال اخبار فن بازار
تعداد بازدید:۲۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی این است که تلاش می‌کند تا خودتحریمی و خودتحقیری را از بین برده و در مسیر صحیح علم و فناوری حرکت کند و بنابراین در بسیاری از عرصه‌های علمی شاخص بوده است.
همکاری ارزشمند بین پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی و وزارت علوم در راستای تأسیس سامانه ``صدف‌ها``

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی این است که تلاش می‌کند تا خودتحریمی و خودتحقیری را از بین برده و در مسیر صحیح علم و فناوری حرکت کند و بنابراین در بسیاری از عرصه‌های علمی شاخص بوده است.

به گزارش روابط عمومی پارک‌ علم و فناوری البرز ، آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد‌ کشاورزی و رییس سازمان تات در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. در این مراسم، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن عرض تبریک به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: سالروز تشکیل جهاددانشگاهی را خدمت جهادگران و خانواده بزرگ جهاددانشگاهی تبریک عرض می‌کنم و خدمت همه خانواده این نهاد انقلابی عرض خداقوت دارم.

وی با بیان اینکه امیدوارم جهاددانشگاهی همیشه پرفروغ و فروزان در سپهر علم و فناوری کشور وجود داشته باشد، افزود: جهاددانشگاهی مولود انقلاب و هدف از تشکیل آن تبدیل علوم به فنون و خلق ثروت و خدمت از دانش بوده و اهداف موجود در اساسنامه آن در مدیریت‌های مختلف آن پیگیری و محقق شده است.

دکتر زلفی‌گل تصریح کرد: جهاددانشگاهی طبق اساسنامه خود تلاش می‌کند با حرکت جهادی دانش را به ارزش، ثروت و خدمت تبدیل کند که این مسئله تاکنون در عرصه‌های مختلف رقم خورده است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم نسبت به فعالیت‌های جهاددانشگاهی آشنایی کامل دارد و ارتباط خود را همواره با جهاد حفظ کرده است، گفت: یکی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی این است که تلاش می‌کند تا خودتحریمی و خودتحقیری را از بین برده و در مسیر صحیح علم و فناوری حرکت کند. جهاددانشگاهی در بسیاری از عرصه‌های علمی شاخص بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: یکی از موارد دیگری که لازم است مطرح شود، همکاری ارزشمند بین پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی و وزارت علوم در راستای تأسیس سامانه صنعت دارایی‌های فکری هدفمند و ارزشمند ``صدف‌ها`` است که تمامی ثبت اختراعات ملی و بین‌المللی را نمایه می‌کند. امروزه در دنیا کشورگشایی از طریق صدور علم و فناوری صورت می‌گیرد که این مسئله باعث افزایش قدرت نرم برای کشور‌های صادرکننده علم می‌شود.

وی درباره نام این سامانه گفت: درون صدف دُر گرانبهایی است که در دل همین اختراعات فکری تولیدات علمی ارزشمندی با خود همراه خواهد داشت. در علم مالکیت مطرح نیست اما در فناوری مالکیت مهم است؛ به همین دلیل این سامانه علوم‌ و دانشی را نمایه می‌کند که قابل خرید و فروش است و این سرمایه بزرگی است.

وی در پایان گفت: زمانی که جهاددانشگاهی علمی تولید می‌کند، باعث کشورگشایی و توسعه ایران اسلامی در حوزه علمی و فناوری می‌شود لذا بهره‌وری در جهاددانشگاهی بسیار بالا است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

گفتنی است پارک‌ علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی با راه‌اندازی سامانه صنعت دارایی‌های فکری هدفمند و ارزشمند به اختصار «صدف‌ها» علاوه بر ایجاد انگیزه برای دانشمندان و فناوران می‌تواند با نمایه کردن دانش و محصولات تحقیقاتی فکری جنبه تجاری داشته باشد و این سرمایه بزرگی است.

 

 

کلید واژه ها: صدف ها پارک البرز جهاددانشگاهی


نظر شما :