خبرگی در پارک علم و فناوری البرز؛ تجربه کارآفرینی که از "نان" به کسب و کار سودآور رسید

سی‌وهفتمین نشست از سلسله نشست‌های «خبرگی» توسط پارک علم و فناوری البرز با همکاری و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۸ کد : ۶۰۴۲۰ تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۴۰
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مجید مروت‌پور، رییس هیئت مدیره شرکت «نان‌آوران»، در این نشست به بیان تجربیات و دستاوردهای مجموعه صنعتی متبوع خود پرداخت. در این نشست رییس هیئت مدیره شرکت «نان‌آوران» با بیان اینکه موتور محرکه هر کاری، اعتقاد و باور به آن کار است، افزود: امروز شاهد این هستیم به تعداد شرکت‌های ثبت‌شده در ابتدای هر سال مالی در آمریکا، به همان میزان شرکت ورشکست‌شده در پایان یک سال مالی وجود دارد، این مسئله نشان می‌دهد تولید و رونق‌دادن آن، کار سختی است.
سی‌وهفتمین نشست از سلسله نشست‌های «خبرگی» توسط پارک علم و فناوری البرز با همکاری و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مجید مروت‌پور، رییس هیئت مدیره شرکت «نان‌آوران»، در این نشست به بیان تجربیات و دستاوردهای مجموعه صنعتی متبوع خود پرداخت.
در این نشست رییس هیئت مدیره شرکت «نان‌آوران» با بیان اینکه موتور محرکه هر کاری، اعتقاد و باور به آن کار است، افزود: امروز شاهد این هستیم به تعداد شرکت‌های ثبت‌شده در ابتدای هر سال مالی در آمریکا، به همان میزان شرکت ورشکست‌شده در پایان یک سال مالی وجود دارد، این مسئله نشان می‌دهد تولید و رونق‌دادن آن، کار سختی است.
مروت‌پور، خلق و زایش یک محصول را کاری سخت توصیف کرد و گفت: این کار سخت را اگر از نظر درونی باور نکنیم، نمی‌توانیم در مواجهه با مشکلات، راهکار خلق کنیم.
 رییس هیئت‌مدیره گروه نان‌آوران تاکید کرد: امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تولید بسیار سخت‌تر شده و اگر کسی به دنبال موفق شدن در حوزه تخصصی خود است و تجربه پیدا کرده و درس خوانده و می‌خواهد موفق باشد به تلاش‌های بسیار بیشتری نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه موفق‌ بودن در کار اقتصادی بهای سنگین دارد و کار ساده‌ای نیست، گفت: موفق‌ شدن یک ایده اقتصادی نیاز به گذشتن از بسیاری از مواهب زندگی دارد. نمی‌شود کارآفرین انتظار داشته باشد چیز گرانبهایی به دست بیاورد، اما هزینه نپردازد.
مروت‌پور ادامه داد: مطلب بعدی این است که می‌خواهیم چه محصولی تولید کنیم و این محصول چه گره‌ای از مشکلات مردم باز می‌کند؟ ما همان زمانی که وارد نان‌آوران شدیم، از روز اول با این مسئله مواجه شدیم که باید محصول خود را به چه کسی بفروشیم و بازار ما کجاست؟
رییس هیئت‌مدیره گروه نان‌آوران گفت: ما کار خود را با تولید میزان محدودی نان باگت شروع کردیم، بعد مجبور شدیم به سراغ پخش نان هم برویم، در آن زمان صنعت نان مهجور بود و در مسئله توزیع و فروش نیز مشکل داشتیم.
وی تأکید کرد: با این همه در برنامه‌ریزی موفق بودیم و همین مسئله موجب شد به نقطه مطلوب خود برسیم.
برنامه‌ریزی برای ما از سخت‌افزار مهم‌تر بود، چون برنامه‌ریزی یعنی بدانیم از کجا شروع‌ می‌کنیم و می‌خواهیم به کجا برسیم. پس از مدتی کم‎کم مسیر باز شد و به اولین واحد تولید نان صنعتی در کشور تبدیل شدیم.

در ابتدای این نشست مهندس حسین بختیاری معاون فناوری پارک هم کلیاتی از عملکرد و ظرفیت پارک بخصوص در بخش توانمند سازی و آموزش بیان و در این ارتباط درباره اهمیت انتقال تجربه و تاثیر آن در کسب و کار و... هم صحبت کرد.
وی با اشاره به تاثیر خوب نشست های خبرگی گفت: برگزاری سی‌وهفت نشست خبرگی حاکی از استقبال خوب مخاطبان این طرح است و سلسله نشست‌های «خبرگی» توسط پارک علم و فناوری البرز با همکاری و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به طور مرتب برگزار می شود

کلید واژه ها: نان نان آوران کار نشست نشست خبرگی آوران تولید موفق


نظر شما :