بازدید مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۶ کد : ۵۹۵۱۳ اخبار ستادی تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۳۶
خانم آمانیتا کاسا، مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو (کشور آفریقا مرکزی) از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو (کشور آفریقا مرکزی) در این بازدیدکه به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز استفاده از آن ها در راستای توسعه اقتصادی هر دو کشور انجام شد با دستاوردها و توانمندی‌های این مجموعه در عرصه دانش بنیان آشنا شد.
بازدید مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی

خانم آمانیتا کاسا، مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو (کشور آفریقا مرکزی) از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مشاور رسانه‌ای دفتر رییس جمهوری دموکراتیک کنگو (کشور آفریقا مرکزی) در این بازدیدکه به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و فعالیت‌های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز و  استفاده از آن ها در راستای توسعه اقتصادی هر دو کشور انجام شد با دستاوردها و توانمندی‌های این مجموعه در عرصه دانش بنیان آشنا شد.

در این بازدید دکتر نجمه یزدانفر مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان و رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران با بیان اینکه نقش زنان شاغل در جهاددانشگاهی در پیشرفت‌ها و توسعه این نهاد انکار ناپذیر است، گفت: بیشتر حوزه‌های جهاد دانشگاهی از جمله مراکز تخصصی، پژوهشکده‌ها، معاونت پژوهشی، حوزه آموزش، خبرگزاری‌ها و پارک‌های علم و فناوری و ... از توانمندی‌های بانوان بهره مند بوده که در استان سرآمد است و خوش درخشیده است.

در ادامه دکتر یزدانفر با معرفی توانمندی های تخصصی، ظرفیت ها و فعالیت های فناورانه پژوهشکده، اعلام آمادگی کرد با توجه ذخایر و منابع طبیعی و معدنی کشور آفریقا ، این پژوهشکده می تواند بعنوان یکی از مجموعه های دانش بنیان جهت تامین نیازهای آن کشور در راستای توسعه فناوری و نوآوری و نیز همکاری متقابل در این صنعت باشد. دکتر بابایی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری البرز ضمن معرفی ماموریت ها و فعالیت های جهادانشگاهی، مهمترین هدف ایجاد جهاد دانشگاهی را گسترش طرح های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش از طریق این نهاد دانست و همینطور به نقش و اهمیت آن در کشور پرداخت.

وی در ادامه به معرفی ظرفیت های مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و فعالیت نوآورانه و فناورانه این مجموعه اشاره کرد و فعالیت های این مجموعه بسیار مهم دانست. بابایی اعلام کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با کشور های آفریقایی همکاری های علمی و فناوری خود را در حوزه های مختلف گسترش دهد و از هرگونه همکاری در این زمینه استقبال می کند.

وی افزود: کشورهای آفریقایی بویژه کنگو دارای ظرفیت ها و منابع طبیعی فراوانی هستند و در تلاش هستند تا جایگاه علمی خوبی را به دست آورند از همین رو جهاد دانشگاهی آمادگی دارد که مراکز علمی دو کشور را به هم وصل نموده و در مسیر توسعه علمی در بخش‌های مختلف فناوری گام بردارد.

گفتنی است؛ خانم آمینا ضمن بازدید از تولیدات و تجهیزات بومی‌شده شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدها و مراکز و پژوهشکده‌های مستقر در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و آشنایی با ساختار توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن در پارک و معرفی توانمندی‌های شرکت‌های عضو ، خواستار ایجاد ساختار و بستری برای انتقال این تجربیات به کشور خود شد.

وی اظهار کرد: امیدوارم کشورهای آفریقای از نتایج و تجربیات شما (جهاد دانشگاهی) بهره‌مند شوند و اتحادیه آفریقا می‌تواند دروازه‌ای برای ورود ایران به‌کل آفریقا باشد. مشاور رسانه‌ای رییس جمهوری کشور آفریقایی کنگو، ضمن اشاره به نقش فناوری در توسعه آفریقا، گفت: مجموعه مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز آینه‌ای از دستاوردهای ارزشمند کشور ایران است و ما از دیدن آن‌ها لذت بردیم.

کلید واژه ها: البرز قوی جهاد دانشگاهی افریقا


نظر شما :