عبور از مرز ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز

برگزاری کمپینگ هفتگی مالکیت فکری
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۳ کد : ۵۸۲۳۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۲
رییس پارک علم و فناوری البرز  ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مباحث مالکیت فکری در بین شرک‌های دانش بنیان از وضعیت فعلی پارک‌ و برنامه‌های آن برای رشد کمی و کیفی شرکت‌های حاضر در پارک صحبت کرد. به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، مهندس مهدی عباسی در گفتگو با برنامه صبحگاهی ``امروز البرز`` که از شبکه تلویزیونی استانی البرز پخش شد با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: ما از مرز ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در استان البرز عبور کردیم و در راستای توانمندسازی این شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.
عبور از مرز ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز

رییس پارک علم و فناوری البرز  ضمن تاکید بر اهمیت توجه به مباحث مالکیت فکری در بین شرک‌های دانش بنیان از وضعیت فعلی پارک‌ و برنامه‌های آن برای رشد کمی و کیفی شرکت‌های حاضر در پارک صحبت کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری، مهندس مهدی عباسی در گفتگو با برنامه صبحگاهی ``امروز البرز`` که از شبکه تلویزیونی استانی البرز پخش شد با اشاره به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد:
ما از مرز ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در استان البرز عبور کردیم و در راستای توانمندسازی این شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.
یکی از رویکردهای اصلی ما در این راستا توجه به بحث مالکیت فکری است، عمده دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان، فکری است که باید به نحو احسن از آن حفاظت شود لذا باید شرکت‌ها به طور کامل با موضوعات حقوقی آشنا باشند.
  وی با اشاره به برگزاری رویدادهای مرتبط با مباحث مالکیت فکری در استان، گفت: ما با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کمپینگ مالکیت فکری را هر شنبه در البرز برگزار می‌کنیم.
این طرح ملی است و استان البرز به عنوان محوریت این طرح شناخته می‌شود، استودیو پارک هم در این راستا برای تولید محتوا به کار گرفته شده است، همچنین ۲۵۰۰ نفر ساعت نیز در پارک تحت این آموزش‌ها قرار گرفتند.
رییس پارک علم ‌و فناوری البرز جهاددانشگاهی ادامه داد: یکسری از آموزش‌ها در پارک عمومی برای همه افراد برگزار می‌شود و برخی دوره‌های تخصصی نیز ویژه شرکت‌های دانش بنیان است که مربوط به قوانین کار، مالیاتی، توسعه کسب و کار و مالکیت فکری است که بر حسب نیاز آن‌هاست. مهندس عباسی با اشاره به نیازهای موجود شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک ، گفت: هر شرکت نیاز خاص خود را دارد و با دیگری متفاوت است.
عمدتا نیاز شرکت‌ها در حوزه فروش و تسهیلات بانکی است، این دو حوزه حوزه‌هایی هستند که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت هستند.  
وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی برای بیشتر شدن تعداد شرکت‌ها در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، گفت: خوشبختانه در پارک واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل نداریم و حتی متقاضی داریم اما دیگر فضا نداریم، برنامه ما افزایش فضای فیزیکی است چرا که بیش از ۱۰۰ واحد متقاضی داریم.
رییس پارک علم و فناوری البرز  جهاددانشگاهی درباره شرکت پارک در نمایشگاه‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی نیز اظهار کرد:‌ ما در تمامی نمایشگاه‌های داخلی بر حسب نیاز شرکت‌ها شرکت می‌کنیم، خوشبختانه سال گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ما صاحب رتبه شدیم و در نمایشکاه‌های خارج از کشور نیز حضور داریم و سال گذشته در نمایشکاه تجهیزات پزشکی آلمان نیز حضور پیدا کردیم.
رییس پارک علم و فناوری استان عنوان کرد: برنامه ما ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان است که بتوانیم ۸۷ محصول دانش بنیان استان را در آن ارائه کنیم. وی ضمن تاکید بر اهمیت بحث مالکیت فکری اضافه کرد: حوزه مالکیت فکری شامل همه حوزه‌ها است، افرادی که در مرکز رشد هستند و در ابتدای مسیر حضور خود در پارک هستند نیاز بیشتری نیز به این اطلاعات دارند. وی گفت: ما هم‌اکنون در دوره‌های خود شرکت‌کنندگانی از شاخه‌های کشاورزی، فنی مهندسی، علوم پایه و تجهیزات پزشکی داریم، بدیهی است که اطلاعات مورد نیاز برای یک فعال در حوزه تجهیزات پزشکی با یک فعال در حوزه کشاورزی متفاوت است، ما در این کمپینگ بیشتر برای انتقال مباحث و اطلاعات تلاش می کنیم و افرادی که نیاز به آموزش بیشتر داشته باشند می‌توانند به میزهای خدمت مراجعه کنند.
مهندس عباسی در پایان با اشاره به پتانسیل بالای استان البرز در حوزه شرکت‌های دانش بنیان گفت: پتانسیل استان بشدت بالاست و واحدهای صنعتی نیز در موازات با این رشد به سمت دانش‌بینان شدن حرکت می‌کنند، لذا ما نیز باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم. مهندس عباسی گفت: اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم می‌توانیم به رتبه سوم از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بین پارک‌های کشور برسیم، ما در سال گذشته رتبه اول فروش محصولات را در دو سال اخیر داشته ایم، در حوزه کشاورزی نیز رتبه خوبی داریم و در کل نیز در رده چهارم قرار داریم. مهندس عباسی گفت: امیدواریم که با اصلاح بودجه پارک رتبه بهتری کسب کنیم و بدون شک همچنان جای پیشرفت در پارک علم و فناوری البرز  جهاددانشگاهی وجود دارد.

کلید واژه ها: پارک رییس پارک پارک علم پارک علم فناوری پارک علم فناوری البرز شرکت شرکت دانش شرکت دانش بنیان دانش دانش بنیان


نظر شما :