از سوی رییس پارک علم و فناوری البرز مطرح شد؛

طرح راه اندازی اولین شتابدهنده چای با مشارکت بخش خصوصی
۰۳ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۰ کد : ۵۰۹۶۳ تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۶۴
رییس پارک علم و فناوری البرز در بازدید از یک شرکت معتبر تولید`` چای``  بر مشارکت این پارک و برندهای معتبر ملی در بخش تحقیق و توسعه و ایجاد ساختارهای فناورانه تاکید کرد و گفت: طرح راه اندازی اولین شتابدهنده چای را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می کنیم.
از سوی رییس پارک علم و فناوری البرز مطرح شد؛

رییس پارک علم و فناوری البرز در بازدید از یک شرکت معتبر تولید`` چای``  بر مشارکت این پارک و برندهای معتبر ملی در بخش تحقیق و توسعه و ایجاد ساختارهای فناورانه تاکید کرد و گفت: طرح راه اندازی اولین شتابدهنده چای را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مهندس مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز در بازدید از شرکت چای "دبش" بر اهمیت تحقیق و توسعه به عنوان یکی از راهکارهای توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید کرد و اظهار داشت: سیاست و برنامه پارک علم و فناوری البرز بر این است که با ایجاد مراکز نوآوری با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و برندهای معتبر علاوه بر توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور به ایجاد هر چه بیشتر ارتباط دانشگاه و صنعت از طریق ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه  ( R&D)  در پارک اقدام نماید.

وی بر تولید و توسعه دانش بومی از طریق مراکز نوآوری و شتابدهی با همکاری پارک علم و فناوری البرز و شرکت ها و کارخانه های مختلف اشاره و تاکید کرد: مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز با پژوهشکده ها، مراکز رشد و مراکز تخصصی - فنی و شرکت های دانش بنیان و فناور ظرفیت های خوبی را برای ارتباط و همکاری با بخش خصوصی و در نتیجه تولید ثروت از دانش و فناوری فراهم‌کرده و ما آمادگی داریم مرکز نوآوری و نیز شتابدهنده مشترکی را با کارخانه چای دبش در این پارک راه اندازی کنیم و برنامه ما این است که در نهایت خروجی این کار مشترک در اختیار کارخانه و شرکت قرار بگیرد.

در این بازدید که  معاونین پارک علم و فناوری البرز  نیز حضور داشتند؛ مهندس عباسی از مدیران کارخانه چای دبش حاضر در جلسه دعوت نمود از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز در اولین فرصت بازدید نمایند که با استقبال آن‌ها مواجه گردید.

 

مهندس اکبر رحیمی بنیانگذار و رییس شرکت  دبش سبز گستر، تولید کننده محصولات با نام تجاری چای دبش نیز ضمن ارایه مختصری از تجربیات  ارزشمند ‌و‌ ویژه در خصوص تجاری سازی و تولید ، بر اهمیت رشد اقتصادی و تلاش در این زمینه تاکید کرد و نقش صنعت را در تمام زمینه‌ها برای کشور بسیار مهم و حیاتی دانست.

 وی با استقبال از حضور رییس و مدیران پارک علم و فناوری البرز در کارخانه دبش تصریح کرد:  نقش مجموعه های دولتی و حاکمیتی تنها زمانی بعنوان عامل تسهیل گر و حمایتی در کنار شرکت‌های خصوصی و صنعت اهمیت و‌ معنا دارد  و نیز اثر بخش است که آن شرکت توانسته باشد خود را اثبات کرده  و به حد تولید و تجاری سازی رسیده باشد که در این صورت می‌شود برای توسعه اقتصادی کشور قدم‌برداشت و سازندگی کرد.

گفتنی است شرکت چای دبش باهدف تأمین محصولات متفاوت و باکیفیت در دهه 40 شمسی پا به عرصه صنعت چای کشور گذاشته و در قالب یک شرکت بازرگانی در زمینه واردات چای از کشورهای تولیدکننده مانند هندوستان، سریلانکا، و کنیا شروع به فعالیت نمود. در سال 1370 برند چای دبش به صورت رسمی ثبت گردید وبا تاسیس اولین کارخانه خود اقدام به تولید و عرضه محصولات به صورت بسته بندی با برند چای دبش نمود و در حال حاضر این شرکت به صورت تخصصی فقط در زمینه تولید چای و دمنوش فعالیت می نماید.

کلید واژه ها: شرکت پارک پارک علم پارک علم فناوری پارک علم فناوری البرز چای چای دبش فناوری علم فناوری فناوری البرز بازدید همکاری توسعه اقتصادی


نظر شما :