صادرات محصولات ایرانی توسط شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۷ کد : ۳۱۳۱۸ تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۳۰۲
مدیرعامل یک شرکت فناور و فعال در عرصه تجاری سازی و فروش محصولات گفت: نیاز اصلی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و تولیدی بازاریابی و صادرات است.
صادرات محصولات ایرانی توسط شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی

مدیرعامل یک شرکت فناور و فعال  در عرصه تجاری سازی و فروش محصولات گفت: نیاز اصلی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و تولیدی بازاریابی و صادرات است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، مدیرعامل  شرکت فن تدبیر نسر آفتاب مستقر در پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی که با راه اندازی سامانه B2B Vitfa (ویتفا) در زمینه توسعه صادرات محصولات ایرانی فعالیت دارد, اعلام کرد: تاکنون توانسته‌ایم در راستای بازاریابی و تجاری سازی محصولات بیش از چهار هزار قلم کالا را در لیست صادرات خود به کشورهای مختلف جهان قرار دهیم.
مهندس رضا شیرزادی افزود: ویتفا، سامانه یک پارچه‌ای است که محصولات دارای پتانسیل صادرات ایرانی در آن به نحو شایسته‌ای با استانداردهای بازرگانی نمایش داده می‌شود و مسیر جستجو و دستیابی به کالای ایرانی را برای مشتریان خارجی تسهیل و تسریع می‌کند. 
وی گفت: در فضای تجارت بین الملل شرکت‌ها و تجار ایرانی اکثراً در بازارهای سنتی فعال هستند که ویتفا مسیر را برای دستیابی به بازارهای مدرن را فراهم می‌سازد. همچنین در حوزه پتروشیمی و مواد نفتی بزرگترین سورس جستجوی و انتخاب محصولات در کشور در این زمینه هستیم.
 وی با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه صادرات خدمات مختلفی را به مشتریان می‌کند، گفت: معرفی کالا در بازارهای جهانی با استانداردهای بازرگانی، تسهیل در روند صادرات، کمک در امور قراردادی، گمرکی، انتقال وجه و حمل و نقل، بازاریابی و تبلیغات حرفه‌ای بین‌المللی، تحقیقات بازار و برنامه‌ریزی استراتژیک صادرات و آموزش حوزه‌های صادرات، بازاریابی، تحقیق بازار، عملیات اجرایی صادرات از زمینه‌های فعالیت این شرکت است.
شیرزادی تصریح کرد: سایت ما یک سایت مشتری محور است، به این ترتیب که بر اساس نیاز و میزان جستجوهای مشتریان کالاها مرتب سازی شده‌اند. سفارش‌ها بر اساس نیاز مشتری تنظیم می‌شود و رقابت بین کالاهای ایرانی برای ارائه به مشتری خارجی به وجود می‌آید. روند برقراری ارتباط مشتری و تأمین‌کننده بسیار راحت و سریع هست و در بسیاری از مواقع تیم ویتفا اقدام به مذاکرات مستقیم با مشتری از طرف تأمین کننده می‌نماید.
گفتنی است شرکت‌ها می‌توانند از طریق سایت: www.vitfa.com در سامانه ثبت‌نام نمایند و محصولات خود را ثبت نمایند. سفارش‌ها و درخواست‌های مشتریان به تأمین‌کنندگان ایمیل می‌شود. لازم به ذکر است که درج محصولات و خدمات ویتفا تا زمانی که تجارتی به‌صورت کامل شکل نگیرد رایگان بوده و منافع شرکت ویتفا از محل تجارت‌های موفق انجام شده خواهد بود.

وی  با اشاره به اینکه بالغ بر 300 شرکت ایران و 140 شرکت خارجی محصولات خود را در سایت ویتفا ارائه می‌کنند درباره موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان و فناور افزود: بزرگ‌ترین مانع سر راه شرکت‌های فناور و دانش بنیان و حلقه‌های تازه تأسیس قوانین دست و پا گیر تأمین اجتماعی هست که در این شرایطی که شرکت‌ها به سختی برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و هزینه‌های خود را به هزینه حقوق و دستمزد محدود کرده‌اند، پرداخت 30 درصد مازاد هزینه‌ها برای هسته‌های نوپا و دانش بنیان واقعاً سنگین هست. و مهم‌تر از آن با فرهنگ استارت آپی هم خوانی ندارد.
وی درباره تعامل این شرکت با پارک علم و فناوری البرزجهاددانشگاهی  گفت: من در ابتدا به عنوان یک فرد در کنار پارک بودم و پارک فناوری البرز به تشکیل شرکت، ایجاد کسب و کار من کمک بسیاری کرد به‌صورتی که شاید اگر در پارک البرز نبودم توان شروع بدون هزینه و با ریسک کم را نداشتم.  همچنان تعامل عالی  و فضای حمایتی در پارک البرز برقرار و امیدوار کننده است.
وی درباره دلایل موفقیت خود نیز گفت: بیشترین تحقیقات ما در زمینه یک پارچه سازی و همگام سازی تجارت سنتی و مدرن محصولات ایرانی بوده است. نیاز به مدرن شدن تجارت بین الملل کشور بزرگترین عامل و انگیزه بر این امر بوده است.
در حال حاضر  بنا به شرایط خاص کشور، بیشترین صادرات ما به کشورهای: امارات متحده عربی، هندوستان و چین بوده است. همچنین به مقاصد ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان، عمان، قطر و آلمان سابقه صادرات داشته‌ایم.  ما دو خدمت اصلی ارائه می‌کنیم: سامانه‌های www.vitfa.com   و   www.vitfa.ir
شرکت‌های می‌توانند با ثبت محصولات خود در سامانه www. vitfa.com به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشند و همچنین با ثبت محصولات خود در سامانه www.vitfa.ir   محصولات خود را در بازار داخلی عرضه نمایند.
مدیرعامل  شرکت فن تدبیر نسر آفتاب در ادامه گفت: مهم‌ترین مشکلی که در زمینه فروش در شرکت‌های خلاق و دانش بنیان دیده می‌شود این است که شرکت‌ها ابتدا یک محصول را تولید می‌کنند و سپس به فروش و بازاریابی و تحقیق بازار می‌پردازند. پیشنهاد من این است که قبل از تولید محصول خود را در بازار به چالش بکشند، و فرایند تحقیق بازار همزمان با تولید محصول انجام شود و محصولی مطابق نیاز بازار و بازار پسند تولید شود.
گفتنی است  شرکت فن تدبیر نسر آفتاب 12 نفر نیرو دارد و توانسته از سرمایه‌گذاران مخاطره پذیر بخش خصوصی برای موفقیت خود استفاده کند.


نظر شما :