دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور و شهردار کرج

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۲ کد : ۲۷۳۸۷ تجاری سازی فناوری و اشتغال اخبار عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۱
رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۸۵ وارد بحث رانش مترو شده و ساخت آن تقریبا به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تست آن در سیستم قطار شهری قرار داریم تا اشکالات آن را رفع کنیم.
دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور و شهردار کرج

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۸۵ وارد بحث رانش مترو شده و ساخت آن تقریبا به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تست آن در سیستم قطار شهری قرار داریم تا اشکالات آن را رفع کنیم.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکتر طیبی در دیدار مهندس علی‌اصغر کمالی زاده شهردار کرج، مدیر مترو و معاونین و سایر مدیران شهری کرج که با حضور مهندس عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز صورت گرفت با تصریح اینکه اتکا به توان داخلی راه حل خروج از تحریم ها  و مقاوم سازی کشور است خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با تجارب و توان خود در حوزه های فنی و مهندسی می تواندنقش مهمی در توسعه علمی و فناوری استان البرز بویژه در حوزه شهری ایفا کند
دکتر حمیدرضا طیبی با اشاره به بومی سازی ساخت رکتیفایر تامین کننده برق نیروی محرکه واگن‌های مترو توسط  جهادگران جهاد دانشگاهی واحد علم وصنعت اظهار کرد: طراحی و ساخت اولین دستگاه از سال ۸۹ آغاز و پس از طی مراحل طراحی، ساخت و انجام آزمایش‌های مربوطه مطابق استاندارد و دریافت گواهینامه بین المللی در سال ۹۱ به طور آزمایشی  زیر بار قرار گرفت.
 وی ادامه داد: از آن سال تا کنون، جهاد دانشگاهی برای تولید رکتیفایر مورد نیاز برای پروژه‌های قطار شهری کلانشهرهای مختلف وارد عمل شده و تا کنون با متروی تهران، متروی مشهد و قم قراردادهایی منعقد کرده است.
دکتر طیبی توضیح داد: در حال حاضر رکتیفایرهای ساخت جهاد دانشگاهی در خط دوی قطار شهری مشهد و خط ۸ تهران فعال است و مابقی سفارش‌ها هم در فرایند ساخت قرار دارد.
این مسئول اضافه کرد: جهاد دانشگاهی تنها به ساخت رکتیفایرهای مترو بسنده نکرده و در حوزه ساخت رکتیفایرهای کارخانجات مس و ... نیر ورود کرده و تا کنون موفق شده تولیدات خود را به کشورهایی مثل قزاقستان صادر کند.
دکترطیبی اضافه کرد: همکاران جهادگر ما در حوزه الکترونیک هم حرف‌های جدی برای گفتن دارند و از دهه ۷۰ تا کنون در زمینه تولید شارژرهای صنعتی که اغلب در صنعت نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد هم به خوبی عمل کرده اند.
وی ادامه داد: بعد از ساخت رکتیفایر، جهاد دانشگاهی از سال ۸۵ وارد بحث رانش مترو شده و ساخت آن تقریبا به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله تست آن در سیستم قطار شهری قرار داریم تا اشکالات آن را رفع کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور اضافه کرد: بدون شک هر کشوری که بتواند در ساخت سیستم رانش قطار شهری موفق شود، از عهده ساخت واگن هم به راحتی بر می‌آید.
وی افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد که رکتیفایرهای با کیفیت و استاندارد داخلی را در اختیار شهرداری کرج قرار دهد تا در خطوط مختلف قطار شهری این کلانشهر استفاده کنند.

دکترطیبی تاکید کرد: با استفاده از رکتیفایرهای تولید داخل هم از خروج مقادیر زیادی ارز جلوگیری و هم زمینه اشتغالزایی برای عده زیادی فراهم خواهد شد

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از تولید اولین قطار ملی در کشور خبر داد و اعلام کرد: اولین قطار ملی تولید جهاد دانشگاهی با شش واگن تا ۲۲   دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور  اعلام کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد نقش موثر خود را در ایجاد و راه اندازی خطوط مترو استان البرز بویژه کلانشهر کرج ایفا نماید.
.
وی با اشاره به توان جهاد دانشگاهی در کنترل آلودگی هوا و ساماندهی پسماندها گفت: جهاد دانشگاهی با تولید قطار و واگن های ملی آماده همکاری با مترو کرج و شهرداری این شهر بزرگ و اثرگذار در جوار پایتخت است.

مهندس مهدی عباسی  رییس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری نیز در این دیدار بخشی از توانمندی های پارک علم و فناوری البرز در حوزه دانش بنیان را تشریح نمود.


نظر شما :